Принцип роботи датчика рівня поплавкового типу ґрунтується на використанні реостату. До його центральної частини прикріплений важіль, на кінці якого розташовується поплавець. Залежно від рівня палива в баку поплавець переміщатиметься пересуваючи відповідно, і важіль реостату контактною доріжкою.
Принцип роботи: поплавець з'єднаний із змінним резистором (інакше кажучи, "потенціометром"). При зміні рівня палива в баку змінюється і положення поплавця. Поплавець пов'язаний з потенціометром, так що змінюється опір резистора і, отже, змінюється, що виходить з датчика напруга.
Для отримання точних даних по рівнем пального в паливному баку можна використовувати ємнісний датчик. У його функції входить вимір обсягу палива, а також контроль заправок та зливу. Датчик підключається до контролера через аналоговий/цифровий вхід.
Треба лише вчити щільність бензину 0,750 кг/м3 та ділити на цю цифру отриманий результат. Ще простіший, але не менш веселий варіант: запросити побільше друзів, щоб гарненько розкачати машину, і по звуку сплесків рідини баку визначити її приблизний рівень.