Поїзд може рухатися і без передачі тяги від двигуна на колесо і далі на рейку. Так у лінійному двигуні електроенергія безпосередньо перетворюється на енергію поступального руху. поїзд рухається за рахунок взаємодії магнітних полів індуктора та металевої смуги.
швидкісні пасажирські поїзди повинні мати маршрутну швидкість не менше 91 км/год при допустимих швидкостях руху в інтервалі 141-200 км/год; швидкі пасажирські поїзди повинні мати маршрутну швидкість від 50 км/год до 91 км/год; пасажирські поїзди мають маршрутну швидкість менше 50 км/год.
При виборі місця у сидячому вагоні зверніть увагу на схему – на ній зазначено, які крісла дивляться по ходу руху поїзди, а які – у зворотну бік. Якщо сидіти спиною вперед вам некомфортно, краще заздалегідь подбати про потрібне місце.
Якщо машиніст локомотива спробує одразу різко розпочати рух поїзди вперед, коли зчеплення вагонів натягнуті, то потяг може не зрушити з місця, так як сумарна сила тертя спокою, що діє з боку рейок на всі колеса складу, перевищить силу ковзання провідних коліс локомотива, що створюється осями і має осі.