В історії вікової психології виділяються три основні стратегії: Стратегія спостереження. Основна задача – накопичення фактів та розташування їх у тимчасовій послідовності. Спостереження – незамінний спосіб роботи з маленькими дітьми, хоча може застосовуватися щодо розвитку людини будь-якого віку.
Завдання вікової психології: Вивчення рушійних сил, джерел та механізмів психічного розвитку на всьому протязі життєвого шляху людини Періодизація психічного розвитку на онтогенезі. Вивчення вікових особливостей та закономірностей перебігу психічних процесів.
Вікова психологія – галузь психологічної науки, що займається вивченням загальних закономірностей розвитку протягом онтогенезу людини від народження до старості, а також встановленням вікових періодів та причин переходу від одного періоду до іншого. Предмет вивчення вікової психології – Розвиток.
Ключове поняття вікової психології — поняття "Розвиток". Розвиток — процес переходу з одного стану в інший, досконаліший, перехід від старого якісного стану до нового якісного стану, від простого до складного, від нижчого до вищого.